Happy Birthday - Blogille! 10 v.




Nyt se on virallista, ja ihan toden totta vaikka vaikea sitä onkin uskoa - Styled by Nina, eli juurikin tämä blogi täyttää täydet 10 vuotta tänään (14.7.2011 kirjoitin ekan postauksen). Olen siis vuosikymmenen ajan rustaillut enemmän tai vähemmän kuulumisia ja muita ajatuksia tänne. Vaikka oma elämäntilanne ja asuinmaakin on muuttunut tässä vuosien saatossa, on tämä alusta aina seurannut perässäni ja olen kyllä suoraan sanottuna ihan pirun ylpeä tästä jatkumosta ja määrätiletoisesta työstä jonka olen blogin kanssa vuosien aikana tehnyt. Kuten olen todennut tuolla Nina Who-sivun alla, en kyllä vaihtaisi pois minuuttiakaan jonka blogin parissa olen viettänyt. Vaikkei ajatuksenani ole koskaan ollut kasvattaa tästä mitään massiivista mediaa tai platformia, on mielestäni ollut kuitenkin todella merkityksellistä päästä tänne kertoimaan ajatuksiani ja maailmankatsomustani aina, kun siltä on tuntunut ilman mitään sen suurempia paineita. 

Nimenomaan silloin paineet tulevat kun ajatuksenasi on kasvattaa yleisöäsi ja lukijamäärääsi merkittävästi, ja tätä en koskaan ole halunnut siksi että uskon että tästä koko hommasta menisi silloin juuri hohto, maku ja draivi. Kaikki ei-väkinäinen luova työ on aina ollut mieleeni, eli se että voit vaan aika extempore kaivaa esiin tyhjän canvaksen, oli se sitten taideteokselle tai blogipostaukselle, ja alkaa rustailemaan tavaraa paperille. Lopputuloksena tulee aina tulosta. Kaikkia tämä sisältö ei voi kiinnostaa, mutta tämä ei todellakaan ole tarkoituskaan. Ei kaikki taidekaan kiinnosta kaikkia. Don´t be everyones cup of tea, be someone’s cup of whiskey on kyllä tässä mielessä sopiva lausahdus!

Minulle ei siis koskaan ole ollut mitään väliä, lukeeko kirjoituksiani ja juttujani 2 tai 200 tai 2000 ihmistä viikossa tai kuukaudessa, jne. Tärkeintä itselleni on se, että saan tulla johonkin kirjoittamaan omalla ajallani ja jakamaan tekstejä jotka muuten jäisi vaan arkistojen uumeniin. Sen verran tärkeätä kirjoittaminen minulle on ja on aina ollut. Ilman blogia en varmaan pärjäisi, pakko päästä avaamaan aina aika-ajoin sanallista arkkuaan silloin kun koen että minulla on jotain sydämellä (ja joskus jopa silloin kun ei oikeastaan olekaan, yin ja yang tässäkin asiassa). Myöskin toimeliaana ihmisenä minulle on ollut merkityksellistä elää sillä tiedolla, että tämä on asia jonka olen aivan itse omin kätösin luonut. Minulla ei ole koskaan ollut tiimiä takanani (paitsi siskoni ja mieheni kuva-apuna toisinaan…hehe, thanks to you) eli olen todella tyytyväinen aikaansaannokseen noin all in all. 



Toinen iso syy sille miksi olen tänne aina palannut time after time on se että haluan auttaa ihmisiä ja antaa vinkkejä elämänlaadun kohentamiselle omien elämänkatsomusteni ja opittujen viisauksien kautta. Sillä vaikka täällä paljon omia kuvia ja tapahtuneita juttuja omassa elämässä jaankin, olen aina pitänyt tärkeänä myös asiasisältö ettei tästä tule vaan pinnallista kuvahöttöä (en itse tykkää seurata sellaisia blogeja ja olen aika vakuuttunut ettei tahdo moni muukaan). Halu auttaa ja inspiroida on siis yksi minun elämäni tehtävistäni (kaikilla on setti tehtäviä ja tarkotuksia omassa elämässään ja suosittelenkin sinua miettimään mitkä omasi mahtaa olla. Nämä voi identifioida m.m. mitä rakastat tehdä, mistä nautit ja mikä saa itsesi hyppäämään ylös sängystä aamuisin. Voisin tehdä tästä toiste postauksen.)
 

En voisi kyllä uskoa tekeväni koskaan mitään mikä on pelkästään pinnallista, koska se ei ole minä ja minkä takana seison. Ihmisenä minulla on ajatuksia ja en ole koskaan pelännyt avata niitä muille, siksi tämän blogin pitäminen on ollut minulle aina hyvin luonnollista eikä lainkaan epämukavaa tai pakkopullaa. Olen alun alkaen perustanut sen omasta halustani ja on aika siistiä huomata, että olen kymmenen vuoden aikana non-stop blogisivut säännöllisin väliajoin avannut ja niin on tehty lähes 230,000 muutakin kertaa, kiitos teille seuraajilleni. Olen kiitollinen, etten nyt sentään ihan itsekseni täällä ole höpissyt vuosien varrella, vaikka aiemmin tokaisinkin että kävijämäärällä ei ole väliä, hehe. Minulle merkityksellistä olisi se jos joku joka joskus on käynyt täällä on saanut jostakin inspiraatiota, oli se sitten kokkailuun, sisustukseen, joogaan tai mindflulnesiin liittyen. Voi olla ihan johonkin muuhunkin liittyen, mitä en itse edes tiedä että tästäkin oli jollekin hyötyä.

Ihmisenä olen tietenkin myös muuttunut tässä vuosien varrella ja tavallaan myös blogin aihepiiri siinä luonnollisesti mukana. Siksi en ole halunnut pitää mitään niin spesifiä aihepiiriä yllä täällä, tai rajata liikaa blogia yhteen muottiin. Olen siksi tykännyt eniten luokitella tämän lifestyle-blogiksi jos sen johonkin täytyy luokitella, sillä se on kyllin laaja käsite ja sen sisällä voi luovia aika moneen eri suuntaan. Huomasin tosin plärätessäni läpi ihan ensimmäisiä kirjoituksia, että se minulle ominainen 'elämän pikkujuttujen fiilistely' ei ole kadonnut minnekkään: milloin olen fiilistellyt jotain matkaa, milloin hyvää illallista (pientä arjen luksusta oli usein postausten headline) tai muuten vaan mitä on tapahtunut milloinkin. Siksi tämä lifestyle-kategoria on sopinut minulle todella hyvin, olen omasta mielestäni hyvä nauttimaan elämästä joten tästä aihepiiristä kerronta sopii varmasti itselleni siksi kuin nenä päähän - jopa seuraavat 10 vuotta. Tämä oli haaste itselleni, ei suinkaan lupaus 😅

Tuossa alla ihka-ensimmäinen kirjoitukseni, on sen kaliiberin juttuja etten kehtaa jakaa kuvia mutta halukkaat voi käydä kurkkaamassa mistä olen turissut 10 vuotta sitten tänään ☝ tämä postaus on höystetty kuvilla ensimmäiseltä kahdelta blogikuukaudeltani.



Kommentit

  1. Onnittelut!💛

    https://jasukuvaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jasmin! Vuosikymmen on hujahtanut äkkiä tässä kirjoitellessa🙌💛💫

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!