Monday mantras - vol something






Text in Finnish

Haha, laitan tänne aina aika-ajoin näitä aforismeja, ne on mun mielestä niin motivoivaa luettavaa - itse turvaudun niiden lukuun lähes viikottain!

Blogini aihepiiri kun on muoti ja pukeutuminen, en kovin usein kirjoita tänne mitään "syvällistä pohdintaa" ja en ainakaan ikäviä asioita, vaikka niitä tuleekin omassa päässä pyöriteltyä. Ajattelin kumminkin nyt muodostaa tässä jonkin sortin syvällistä pohdintaa aiheesta, jota ajattelin tässä iltasella.



Halusin tässä postauksessa viestiä lukijoille, että elämää ei kannata ottaa turhan vakavasti ja ajatella että kaikki vaikeudet voi kääntää voitoksi, varsinkin pienet vaikeudet. Uutisissa kerrotaan, miten nuoret, menestyneet ihmiset kuolevat nuorena, mikä saa omat stressinaiheet tuntumaan varsin pikkuruisilta. Itse huomaan usein nimittäin stressaavani ihan hurjasti esim. oman työni tulosta. Olen ikuisesti skeptinen että onko se nyt jees tai ei. Tämä vie hurjasti energiaa. Sen takia syvälliset vapautuneet pohdiskelutkin jää usein blogistani pois, sillä en tiedä millaisen vastaanoton ne saa yleisössä. Pelkään tälläkin hetkellä, että mitä ihmiset ovat mieltä tästä - eli stressaan ns. turhaan asiaa, joka ei ole vakava verrattuna kaikkiin elämän ongelmiin. Minun pitäisi siis oppia olemaan miettimättä liikaa, mitä ihmiset ovat mieltä ja vaan mennä rohkeasti ja kirjoittaa.

Nämä ajatukset tuli mieleeni tänään kun kirjoitin meidän koulublogiin "loki-päiväkirjaa". Tiedustin että sitä lukee vain mun luokkalaiset ja opet, sen takia varmaan oli vapautuneempi olo kirjoittaa. Jäi myös hyvä fiilis siitä, että olin rohkeasti oma itseni kirjoittaessa. Alussa tämänkin blogin suhteen olin aika päiväkirjamainen. Yritän löytää saman "touchin" myös tässä blogissa, niin päivittäminen vie vähemmän energiaa :) Muutos on loppupeleissä vaan itsestäni kiinni, sillä mun ei pitäisi ottaa tästä sellaista stressiä, mutta huomaan ottavani kumminkin. Olen tosin oppinut hillitsemään sitä ja lukijoiden tuella vielä enemmän, joten jos tämä herättää ajatuksia, feel free to comment! Ja no hätä, en ole lopettamassa bloggaamista. Haluaisin vain löytää rennon polun kirjoittaa, ja se tuntuu olevan minulla välillä hakusessa. Motivaatiosta sen ei pitäisi johtua.

Ei mulla muuta, tällaista pohdintaa nyt tältä erää. oikein hyvää viikonjatkoa!
//Nina

Kommentit