Hot or not




Uskoisin, että hyvin moni siellä on sitä mieltä että Not (paitsi miehet). Luin tänä aamuna Indiedaysin uutisia, ja siinä oli otsikoituna American Apparel - vaateketjun naku- kohua. Kun kyseessä oli yksi ehdoton lempivaateketjuni, oli pakko lukaista vähän lähemmin mistä oli kyse. Eräs ruotsalainen bloggaaja kirjoittikin tästä Unisex malliston kohusta osuvan artikkelin blogiinsa. Nuo minun kuvani eivät ole pahimmasta päästä, siellä on myöskin ihan paljasta pyllyä, kun katsoo tarkemmin slideshow - sarjoja.

A-apparel on aina pitänyt mainostustapaansa aika provosoivalla linjalla, mutta kumminkin hyvän maun kaltaisena. Tällaiseen ei olla aiemmin edes törmätty. Mielestäni vaikka kyseessä olisi kuinka Unisex vaatekappale ja kuinka hieno flanellipaita, se tapa miten sitä mainostetaan ja tuodaan esille on hyvin tärkeä ostopäätöksen tekemiselle. Ja se makuhan menee siinä sitten jos se esitellään sillä tavalla, että se kuuluisi lähemmin miestenlehteen kuin laadukkaita vaatteita myyvän ketjun sivustolle. Vaatteesta tulee hyvin halvan ja ei niin houkuttelevan näköisiä. Miksei vaatteita voitu esitellä vaikka stailaamalla naiset miehekkääseen paitaan ja valitsemalla rinnalle jotain naisellisia asusteita, korkkarit ja vaikka kynähame ? Miksi piti olla puolialasti, kyllä niitä on muita keinoja jolla viestiä että tämä paita sopii hyvin naiselle.. :)

Ja kuten Indiedays kirjoittelikin, miehillä ne vaatteet kyllä pysyy päällä, vielä freessillä tapaa.

// Many of you may think at this point "Not" after seeing those pictures. I read this morning finnish Indiedays news and there where in the headlines this topic about the negative light where American Apparel got into with it's new Unisex collection. Basically it is about showing the same shirt on both girls and guys, and the way they are shown on the women is not appropriate in any way - they are too sexy and not showing the clothes in the best possible way. You should be inspired when browsing after something new to buy, but now instead you get a bit sick. My images above are not the worst ones, there are some without panties and pant's, i suggest you take a closer look to get an fully understanding. And, the guys get to keep their clothes on;


Tottakai moni muotibrändi tekee siten että lisää aistikkuutta ja henkeä mainoksiin ja editorial kuviin tällä tapaa. Esimerkkinä Harper's Bazaarista bongaamani mainos Tom Fordin Neroli Portofino tuoksusta:


Kuten tästä näkee, kyseessä on suhteellisen rohkeasti toteutettu mainos, vaan ei mielestäni kovinkaan epämiellyttävä, sillä kyseessä on ns. "suihkunraikas" tuoksu, johon siis tuontyylinen mainostustyyli sopii kuvastamaan tuoksun luonnetta. Tottakai tuoksumainokseen sopii tällainen tyyli, sehän isketään ihon pintaan ja silloin ihon kuuluu luonnollisesti näkyä mainoksessakin, eihän melkein yhdessäkään tuoksumainoksessa ole raskaasti pukeutuneita malleja. Eli siinä on selkeä ero eikä tämä mainos varmaan herätä kenessäkään pahaa mieltä sinänsä - mutta kun vaateliikkeen nettisivuilla nähdään liikaa paljasta pintaa, niin siinä menee mielestäni raja.

PS. Laitan huomenissa Edinburgh kuvia, tämä aihe tuli väliin ylimääräisenä, oli pakko ilmaista oma mielipide tähän kohua herättäneeseen uutiseen!
PPS. Edited later sain juuri ladattua mun Androidiin Appsin jonka avulla kuulen MM kisat livenä Radio Novan kautta!! Suomi!

//Above Tom Ford Neroli Portofino - fragrance advertisement i found while reading Bazaar. As you see, this is a kind of brave editorial yet not unattractive, since it is for a fragrance where it's ok to show a bit bare skin. And the fragrance is trying to give the message 'shower fresh', so it's obvious that is a good way to deliever the message. We don't too often bump into fragrance adverts where the model's are heavily dressed, do we? But, when it comes to an webshop for a well-know clothing company, and there is showed so much bare skin, then we reach the limit.
Ps. Edinburgh pictures coming up tomorrow! :)

Kommentit